Cilj kvalitete je mjerljiva metoda kontrole kvalitete koju tvrtka uspostavlja prema normi ISO 9001:2015. Omogućuje vam pretvaranje ciljeva iz Vaše politike kvalitete u rezultate. U ovom članku naučite kako postaviti ove važne mjere i koristiti ih u svom poslovanju već danas!

Što su ciljevi kvalitete?

Ciljevi kvalitete su ciljevi koje si poduzeće postavlja. Ciljevi kvalitete postavljaju se u skladu s politikom kvalitete tvrtke i moraju biti mjerljivi kako bi se utvrdilo jesu li ciljevi ispunjeni. Cilj je pretvoriti cilj u mjerljiv rezultat kako bi se mogao pratiti, analizirati, uspoređivati ​​i pratiti tijekom vremena. Ono što je najvažnije, to će biti priopćeno u cijeloj organizaciji i ažurirat će se po potrebi.

Kako stvoriti ciljeve kvalitete

Stvaranje ciljeva kvalitete prvi je korak u stvaranju politika kvalitete. Može biti teško pronaći mjerljive ciljeve koji su specifični i različiti za svakog klijenta, stoga počnite s općim smjernicama koje možete lako pratiti.

Postoje brojni ciljevi kvalitete koje menadžeri mogu razviti za svoje organizacije. Neki bi se ljudi mogli odlučiti usredotočiti na sigurnost, zadovoljstvo kupaca ili financijski učinak. Drugi bi radije koristili nekvantitativnu mjeru poput broja nedostataka kvalitete u organizaciji. Bez obzira koju vrstu cilja kvalitete netko odabere, obično je važno imati ideju o tome kako će mjeriti napredak prema ispunjenju cilja.

Muke s praćenjem i mjerenjem ciljeva kvalitete

Mnoge organizacije su stvarno dobre u postavljanju ciljeva kvalitete za svoju organizaciju, ali imaju problema s njihovim mjerenjem. Jedan od načina da se to zaobiđe je stvaranje mjerljivog rezultata koji je izravno povezan s ciljem. Na primjer, ako imate cilj spriječiti skupe incidente u službi za korisnike, mogli biste izmjeriti količinu vremena između trenutka kada incident u službi za korisnike započne i kada netko konačno odgovori.

Cilj kvalitete je najvažniji dio politike kvalitete. Bez mjerljivih rezultata, cilj kvalitete neće potaknuti značajnu promjenu. Ako vam cilj kvalitete stoji na putu, zapitajte se stvara li taj cilj veću vrijednost koju vam oduzima.

Kada se radi o zadovoljstvu kupca, veliki je fokus na cilju kvalitete. Ako želite da Vaše poslovanje bude uspješno, morate kompetentno mjeriti i poboljšati te ciljeve zadovoljstva kupaca. Na primjer, jedan od načina da to učinite je korištenje metrike koja je posebno dizajnirana za praćenje i mjerenje zadovoljstva kupaca.

Važnost ciljeva kvalitete

Kako biste izmjerili uspjeh cilja kvalitete, prvo morate stvoriti mjerljive ciljeve. Ciljevi kvalitete temeljna su ideja vaše politike kvalitete. Kako biste stvorili mjerljive rezultate, također morate imati jasne i detaljne metrike koje opisuju što se mjeri.

Zaključak

Na kraju, važno je zapamtiti da su Vaši ciljevi kvalitete onoliko točni koliko su točni i vaši rezultati. Stoga morate imati dobre alate za mjerenje kako biste pratili izvedbu cilja kvalitete. Politiku kvalitete treba postaviti tako da daje željene rezultate. Kada imate mogućnost pratiti napredak u odnosu na ta mjerenja, bit će lakše zacrtati jasan put za poboljšanje i rast.